Spectrum Schijndel

“De samenwerking loopt gesmeerd."

“Spectrum Schijndel is een sociaal cultureel centrum waar altijd wel iets te doen is. Toekomst verzorgt de schoonmaak van ons hele pand: van de verschillende zalen tot de sanitaire ruimtes en de kantoren van organisaties die in ons gebouw gevestigd zijn. Van maandag t/m vrijdag zijn de mensen van Toekomst er in de ochtend, met een vaste ploeg van drie tot vier personen. En als het nodig is, komen ze in het weekend ook. Elke week geven wij de bezetting van onze zalen door aan de medewerkers van Toekomst, zodat ze weten wat er nodig is en wanneer ze welke zaal kunnen schoonmaken. Ook het schoonmaken van de kantoren gaat in goed overleg; kantoren die niet elke dag bezet zijn, hoeven niet dagelijks schoongemaakt te worden. En als de schoonmakers op een dag wat minder te doen hebben, doen ze altijd iets extra’s.”

Steunpilaren
“Deze opzet werkt echt super; wij worden echt ontzorgd. Er komt altijd een vast team. Dat was één van onze specifieke wensen, en dat wordt dan ook geregeld. Twee dames van het schoonmaakteam, Gertie en Walkiria, werken hier al heel lang. Samen met de andere twee schoonmakers, Ann en Marlies, vormen zij als team echt steunpilaren voor het Spectrum. We hebben bovendien altijd een vast aanspreekpunt; dat werkt prettig en handig. De lijntjes zijn kort. Daarnaast is het naar mijn idee gezellig op de werkvloer: er wordt nooit gemopperd en nieuwe schoonmakers worden netjes ingewerkt. Ook als dingen eens anders lopen dan gepland, is dat geen probleem. Dat is fijn, want er gebeurt hier voortdurend van alles en geen week is hetzelfde… de schoonmakers van Toekomst gaan daar heel flexibel mee om.”

“Die korte lijnen gelden overigens ook voor het contact met Regio Projectleider Gerwin en Commercieel directeur Tom. Ik spreek hen niet vaak, want vrijwel altijd lossen we alles hier met elkaar op. Dat zegt eigenlijk al genoeg: we schakelen makkelijk met elkaar. Maar áls er iets is, dan is ook de communicatie met Gerwin en Tom heel prettig. Eventuele klachten of problemen worden snel opgelost. We hebben gewoon een goede band met die hele club.”

“De samenwerking loopt gesmeerd. We hebben gewoon een goede band met die hele club.”

Extra aandacht
“Die band versterken we ook bewust. We schenken vanuit het Spectrum graag een beetje extra aandacht aan de medewerkers van Toekomst. Zo krijgen ze een kerstpakket van ons en zijn er drie à vier momenten dat we ze uitnodigen voor uitjes of borrels. Het zijn kleine dingen, maar dat vinden we heel belangrijk. We merken ook: als je goed bent voor elkaar, kan er veel. We zijn flexibel naar elkaar toe. Als wij een keer in een zeldzaam geval de schrobmachine van Toekomst willen lenen, dan kan dat. Andersom proberen wij de boel altijd netjes achter te laten voor de schoonmakers. En als ze in vakantieperiodes opperen om wat extra uren te draaien voor groot of specialistisch onderhoud, dan kan dat ook.”

“De schoonmaak van ons pand vormt natuurlijk voor een gedeelte ons visitekaartje. Bovendien werken de schoonmakers van Toekomst ’s ochtends voordat we opengaan, maar ook tijdens kantooruren van de medewerkers en op tijden dat er bezoekers zijn. Daarmee heeft Toekomst echt een ambassadeursfunctie: ze zijn zichtbaar voor onze bezoekers en het is belangrijk wat ze uitstralen. Dat begrijpen ze bij Toekomst heel goed: ze zijn altijd vriendelijk, zowel naar ons als naar bezoekers en naar elkaar. De samenwerking loopt gewoon heel gesmeerd.”


Bekijk alle klantervaringen

Onze referenties

Wiek de Laat Prolians
L-Fouders
Kinderstad
Cello
MC Achter de Linden
Ossur
Vinci
Huis73
Cadans Primair
Cure Afvalbeheer
Mooiland
Regina Coeli
Kingspan
Woonmeij
DHL
Brandweer
Bolsius